Ankara İstanbul arasındaki demiryolu ulaşımını 250 km saat süratle yaparak üç saate indirecek Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi'nde alt yapı inşaatının yüzde 98'i tamamlandı. Ankara İstanbul seyahat taşımacılığındaki demiryolu payını yüzde 10'dan yüzde 78'e çıkarması hedeflenen Ankara- İstanbul Hızlı Tren Hattı inşaatı, 10 bölümden oluşuyor.
İzmit İstanbul Kuzey Geçişi inşaatında gecikmenin olduğu ve firmaya ek müddetin verildiği proje toplam 533 kilometre olacak.
İnşaatı yürüten TCDD'den alınan bilgiye göre hattın inşasındaki nihai durum şöyle:
Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi, iki etapta tamamlanacak. Projenin ilk etabı meydana gelen Ankara-Eskişehir Hızlı Tren hattı 2009 yılında hizmete açıldı. Projenin ikinci etabı meydana gelen Eskişehir İstanbul hattının inşaatı devam ediyor. Köseköy-Gebze Etabının Temeli 28 Mart 2012 tarihinde atılmıştı.
Hattın 44 km'lik Gebze-Haydarpaşa kesimi Marmaray Projesi ile yüzeysel metroya dönüşeceğinden Marmaray Projesi kapsamında yapılacak.
Sincan-Esenkent ve Esenkent-Eskişehir Hatları işletmeye açıldı.
ANKARA - İSTANBUL HIZLI TREN PROJESİNDE NIHAI DURUM
Esenkent- Eskişehir Hattı
Esenkent-Eskişehir arasındaki hızlı tren hattı, mevcut hattan bağımsız, 250 km/saat hıza uygun çift hatlı ve yüksek standartlı olarak inşa edildi.
Hat işletmeye alındı.
Eskişehir Gar Geçişi Nihai Durum
Kapalı kesit tamamlandı ve açıldı.
Ankara cihetinden başlanılan projenin 1741 metresi tamamlandı.
Alt geçit ve peron imalatlarına devam ediliyor.
Gar sahasında L,U duvar imalatları tamamlandı.
Eskişehir Gar Geçişi yüzde olarak ilerleme Durumu
ALTYAPI ÜSTYAPI ELEKTRİFİKASYON SİNYAL TELEKOM
90 7 7 0
Eskişehir-İnönü Hattı
Ulusal Egemenlik Bulvarı Üst Geçidi ve devamındaki DSİ Kanalı Geçişinde anayol ve irtibat yollarının proje imalatları yalnızca oto korkuluk haricinde tamamlanmış, 29 Eylül 2013 tarihinde fiilen trafiğe açılmıştır.
Üstyapı: Piri Reis Treni ile ölçüm yapıldı. Sonuçlar bekleniyor
Eskişehir-İnönü yüzde olarak ilerleme Durumu
ALTYAPI ÜSTYAPI ELEKTRİFİKASYON SİNYAL TELEKOM
97 100 98 95
İnönü- Vezirhan Hattı
17 adet Alt geçit, 3 adet üst geçit, 29 adet kutu menfez imalatları tamamlanmıştır.
Toplam 26 bin 993 metrelik 19 tünelden 18'i bitirildi ve üstyapıya teslim edildi.
Elektrifikasyon: Yer teslimi yapılan kesimde çalışmalar devam etmektedir.
Sinyalizasyon: 7 adet Teknik Bina inşaatı simültane olarak devam edilmektedir. Yol boyu ve Dahili Ekipman Montajlarına devam edilmektedir.
İnönü -Vezirhan yüzde olarak ilerleme Durumu
ALTYAPI ÜSTYAPI ELEKTRİFİKASYON SİNYAL VE TELEKOM
100 55 53 40
Vezirhan-Köseköy Hattı:
8 adet tünel ve viyadüğün tamamı bitirildi. ( 11.342 metre tünel - 4.188 metre viyadük)
151 adet menfez, 33 adet altgeçit bitirildi.
Geyve- Vezirhan (VK12- T17 Giriş) arası 48 kilometre teslim edildi. Üstyapı çalışmaları devam ediyor.
Vezirhan-Köseköy yüzde olarak ilerleme Durumu
ALTYAPI ÜSTYAPI ELEKTRİFİKASYON SİNYAL TELEKOM
99 65 28 48
Köseköy- Gebze Hattı
Altyapı imalatları devam ediyor.
Balast ve travers serme çalışmaları devam ediyor.
Direk temel çalışmaları devam ediyor.
Altyapı deplaseleri yapılmaya başlandı.
Sinyalizasyon ve telekomünikasyon sistemleri tasarımı ile arayüz çalışmaları devam ediyor.
Kablo kanal inşası devam ediyor.
Köseköy- Gebze yüzde olarak ilerleme Durumu
ALTYAPI ÜSTYAPI ELEKTRİFİKASYON SİNYAL TELEKOM
98 14 0 5
İzmit- İstanbul Kuzey Geçişi
Adapazarı Kuzey Geçişi Etüt, Proje, Mühendislik ve Danışmanlık Hizmetleri işi kapsamında yüklenici firmayla 16 Şubat 2011 tarihinde sözleşme imzalandı.
1 Aşama koridor seçimi çalışmaları onaylandı.
26 Eylül 2012 tarihinde firmanın sözleşme süresi bitti.
Firmaya 317 gün süre uzatımı verildi ve 3. aşama çalışmalarına devam ediliyor.
0 yorum:
Yorum Gönder