reklam

3 Eylül 2012 Pazartesi

Pusu Günlüğü: Ahmet Şık - Hikmet Çetinkaya


Pusu Günlüğü: Ahmet Şık - Hikmet ÇetinkayaSerin bir Dikili akşamında, kimi tutkuların, varoluşun, iç evrenimizdeki hesaplaşmanın, hızla akıp giden yılların, doğruların ve yanlışların hesabını yapıyorum...
Serin bir hava...
Midilli nin ışıkları uzaklardan göz kırparken, yalnız kentleri, yaşadığımız coğrafyanın güzelliklerini, yok edilen doğayı, çokuluslu altın avcıları nın Kaz Dağları nı, Kozak Yaylası nı nasıl delik deşik ettiklerini düşünüyorum.
İstanbul dan karayoluyla geldim Dikili ye...
Ulubat Gölü nün nasıl kirlenip can çekiştiğine tanık oldum...
Yol boyunca bir hafta önce okumaya başladığım, gazeteci Ahmet Şıkın yeni kitabı Pusu yu (Postacı Yayınları) bitirdim...
CHP li Belediye Başkanı Osman Özgüven in 1986 yılından günümüze dek her yıl yaptığı Barış Şenlikleri ne katılmak için Dikili deyim...
Kimler geldi kimler geçti...
İlhan Selçuk, Aziz Nesin, Halit Çelenk, Uğur Mumcu, Asım Bezirci, Metin Altıok, Behçet Aysan, Müşfik Kenter ve yaşamını yitiren pek çok aydın, yazar, sanatçı...
Yaşayanları yazmıyorum...
***
Gözlerimi karşı kıyıya diktim ve bir süre baktım...
Ahmet Şıkı tanıdığımda çok gençti...
Eskilerin deyişiyle gözünü budaktan esirgemeyen, dürüst, onurlu yaman bir gazeteci ydi.
Gözü pek!
Öğrenci eylemlerini izlerken çoğu kez polisin hışmına uğrar, yüzü gözü kanlar içinde gazeteye gelirdi.
Takılırdım Ahmet e:
Yine mi dayak yedin!
Ahmet gülümseyerek yanıt verirdi:
Polis beni komünist olarak bellemiş bir kere abi!
Umursamazdı dayağı falan, işine bakardı...
Ahmet İmamın Ordusu ndan sonra yayımladığı Pusu da, mayınlı ve bombalı ölümcül eylemleri değil, bir gazeteciyi, aydını, bilim insanını pusuya düşürüp, nasıl zindana attıklarını anlatıyor.
Bu kitabı mutlaka yetmez ama evet diyen sözde liberaller, tarikat şeyhlerinin müritleri, yandaşlar, candaşlar ve dindaşlar da okumalı.
Ergenekon soruşturmasının genel analizini çok iyi yapmış Ahmet Şık.
Pusuyu kuranların iftira tuzağını derinliğine anlatmış, polisten polise fişleme bilgilerini, yeni medya dizaynını, devletin yeni sahiplerini, tarikat şeyhlerinin 12 Eylül darbesinden sonra devletin duyarlı kurum ve kuruluşlarında nasıl örgütlendiğini anlatmış...
***
Ahmet in Pusu sunu okurken bir de baktım Kaz Dağları eteklerinden Havran a iniyorum.
Aracımın pencerelerini açtım...
Kır çiçeklerinin, çam ağaçlarının kokusunu solukladım...
Odatv davasından yargılanan Soner Yalçını, Barış Pehlivan ve Barış Terkoğlu nu düşündüm...
Yazımı cuma akşamı geç saatlerde yazıyorum...
Mustafa Balbay, Tuncay Özkan, Hikmet Çiçek, Deniz Yıldırım ve öteki meslektaşlarım, bilim insanları ile beni ve aile bireylerimi en ağır biçimde eleştiren Yalçın Küçükün, yüreğimin en derin köşesine mıh gibi saplandıklarını bilmelerini isterim...
İnsan zaman tünelinden geçerken kin ve nefretten arınmalı...
Hayatın o ince mavi çizgisinde yaşanıyor bunlar...
Onun için fazla söze gerek yok...
Yarın (pazar) Tarık Akan, Rutkay Aziz ve ben Çanakkale Küçükkuyu daki Barış Şenliği nde olacağız, CHP li Belediye Başkanı Cengiz Balkanın konuğu olarak...
Oradan da tutuklu meslektaşlarımıza selam göndereceğiz.
Sevgiyi, umudu, kardeşliği, aşkı, özlemi anlatacağız...
Hep birlikte haykıracağız:
Savaş değil, barış...
***
Serin bir Dikili gecesi... Uyku tutmuyor...
Deniz kıyısında yürüyoruz Serdar Kızık la...
Rumca içli bir şarkı geliyor az öteden...
Gençler ateş yakmış eğleniyor...
Ahmet Şıkın kitabını mutlaka okumanızı öneririm...
Sonra uzun uzun düşünmenizi...
Pusu Günlüğü: Ahmet Şık - Hikmet Çetinkaya

0 yorum:

Yorum Gönder

reklam yeri
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India
online kişi acaip's Profile on Ping.sg