reklam

5 Mayıs 2014 Pazartesi

Onaysız program uygulayan özel okullara inceleme

Bakanlık tarafından illere sevk edilen yazıda, onay alınmadan uygulanan uluslararası programları reklam ve ilanlarında kullanarak mevzuata ters davranan okullar ile alakalı legal işlem inşa edilmesi gerektiği belirtildi.

MEB Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü tarafından illere sevk edilen yazıda, bakanlığa ulaşan bilgi ve duyumlardan, bir takım özel okulların bakanlıktan onay almadan çeşitli isimler altında uluslararası programları uyguladıkları ve bu vaziyeti ilan ve reklamlarında kullandıklarının anlaşıldığı ifade edildi.

Yazıda, 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanun'da yer meydan "özel öğretim müesseselerinin yönetmelikleriyle öğretim programının Bakanlıkça incelenip onanmış olması" hükmüyle "Bu müesseselerde öğretim programları, eğitim-öğretim faaliyetleri ve diğer hususlarla alakalı işlemler, kurum yönetimince hazırlanan ve Bakanlıkça onaylanan esaslara göre yürütülür" kararları hatırlatıldı. Yazıda ayrıca, kanunun, 7. maddesinde yer meydan şu hüküm de yer aldı:

"Özel öğretim kurumları, kurum açma şartlarından rastgele birini kaybetmesi veya destursuz değişiklik yapması, mevzuatta belirtilen sayıda eleman çalıştırılmaması veya mevzuata ters eleman çalıştırılması, reklam ve ilana ilişkin ihtiyaç duyulan koşulların yerine getirilmemesi halinde, davranışın ağırlık derecesine göre on beş günden az olmamak kaydıyla üç aya kadar geçici olarak, 1739 sayılı Ulusal Eğitim Temel Kanunu'nun genel ve özel amaçlarıyla temel ilkelerine uymayan, müessesenini mevzuata makul kapatmayan, geçici olarak kapatma cezası meydan ve aynı fiili tekrar işleyen kurumlar ise daimi olarak kurum açma izni veren makam tarafından kapatılır."

Yazıda, konu ile alakalı şehirlerin maarif müfettişlerince inceleme yapılarak, MEB'den onay alınmadan farklı program uygulayan ve bu vaziyeti reklam ve ilanlarında kullanarak mevzuata ters davranan okullar ile alakalı "Kurum açma izninin iptali, kurumun kapatılması, devri ve nakli" konularını düzenleyen 7. madde uyarınca ihtiyaç duyulan legal işlemin inşa edilmesi istendi. Yazıda legal işlemlerin sonucundan Bakanlığa bilgi verilmesi gerektiği de vurgulandı.

0 yorum:

Yorum Gönder

reklam yeri
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India
online kişi acaip's Profile on Ping.sg