reklam

14 Nisan 2014 Pazartesi

Eğitim uzmanı olarak atanan yöneticilerin uğrayacakları mağduriyetler

Yeni ULUSAL EĞITIM BAKANLIĞI örgüt yasası ile il ulusal eğitim müdür yardımcısı ve kaza ulusal eğitim müdürlerinin uğrayacakları mağduriyetler

Daha önce farkli KHK ve Kanunlarla inşa edilen benzer görev değişiklikleri ile çoğunlukla görevden alınanların özlük hakları korunurken, yeni ULUSAL EĞITIM BAKANLIĞI örgüt yasasına önergeyle sonradan dahil edilen il ulusal eğitim müdür yardımcıları ve kaza ulusal eğitim müdürleri özlük hakları açısından tedricen mağdur edileceklerdir.

Muhtemelen bu durum, üzerinde fazla düşünülmeden inşa edilen önergeden kaynaklanmıştır.

Şöyle ki, bu iki unvandakiler eğitim uzmanı olarak atandıklarına göre, eski ve yeni haklarına bakmak gerekiyor.

Örneğin bir il ulusal eğitim müdür yardımcısının eski ek ödeme (denge tazminatı) 666 Sayılı KHK'nın Ek (I) Sayılı Cetvelinde %180 olarak belirlenmiş iken, atama inşa edilen eğitim uzmanının ek ödemesi %115 ile antrenör, muhasebeci ve mütercim gibi unvanlarla aynı seviyede değerlendirilmiştir.

Yine devlet memurlarının zam ve tazminatlarının gösterildiği 2006/10344 Sayılı Kabine Hükmünde İl Ulusal Eğitim Müdür Yardımcısının özel hizmet tazminatı %135 iken, eğitim uzmanının özel hizmet tazminatı da %100 olarak geçmektedir.

İş temininde güçlük zammından kaynaklanacak az bir farkı da hesaba katmazsak bile bu kişilerin aylığında en az toplamda EYDM aylığının %100'ü kadar bir eksilme mevzubahis olacaktır.

Her ne kadar aradaki fark, fark kapanıncaya kadar tazminat olarak ödenecek denmiş ise de, eğitim uzmanı maaşı il ulusal eğitim müdür yardımcısı aylığına yetişinceye kadar yani yaklaşık 7 yıl boyunca maaşlarının sabit kalacağı ve memur maaşlarına yapılacak zamlardan faydalanmayacakları manası çıkıyor.

Çünkü, aradaki 731,48 TL lik fark, yakın geçmişteki senelik artışlara bakıldığında ancak yedi senede kapanabiliyor. Nitekim, daha evvelki farkli KHK'larla araştırmacı olarak atanan eşdeğer görevdeki bir takım yöneticilerin mağduriyetleri 27 Şubat 2014 tarihli Resmi Gazetede yayımlanıp yürürlüğe giren 6525 sayılı torba yasa ile, her türlü zam ve tazminatları il müdür yardımcısı ile eşitlenmek suretiyle giderilmiştir.

Eğitim uzmanlarının da araştırmacılar için getirilen yeni düzenlemeden yararlanmaları amacıyla bir düzeltme inşa edilmesi kaçınılmaz hale gelmiştir. Ters halde, statü kaybının yanı sıra 7 yıl zamsız aylığa mahküm edilecek bu çalışanların hukuksal maçları sonuna kadar yapmaları en natürel hakları olacaktır. Ayrıca mevzubahis unvanlar, örgüt yapısından ve yasasından kaldırılmadan yani Anayasanın ifadesiyle, bir statüye atanmış meydana gelen kişilerin bu hukuksal statüde bir değişiklik olmaksızın hukuk güvenliklerini ihlal edecek biçimde yasama tasarrufunda bulunulması Anayasaya aykırılık teşkil etmektedir.

Zira geçerli bir neden yokken birinin görevinden alınarak bir başkasının yerine atanması veya görevlendirilmesi hangi yolla yapılırsa yapılsın hiçbir hukuk ilkesiyle açıklama edilemeyecektir.

(Yasadan Etkilenen Yöneticilerin Görüşü)

0 yorum:

Yorum Gönder

reklam yeri
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India
online kişi acaip's Profile on Ping.sg