reklam

14 Nisan 2014 Pazartesi

Sınıf mevcudu ortalaması 29'a düştü

Selma Kasap

Milli Eğitim Bakanlığının 2013-2014 seneyi verilerine göre Türkiye genelinde toplam 649 bin 469 derslik bulunuyor. Bu dersliklerin 507 bin 725'i resmi örgün eğitim kurumlarında, 55 bin 157'si ise özel örgün kurumlarında, 86 bin 578'i resmi ve özel yaygın eğitim müesseselerinde yer alıyor.

Bu yıl izah eden veriler ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim müesseselerinde derslik başına öğrenci vasatisinin 29'a gerilediğini gösterdi.

Türkiye'de ilkokul ve ortaokullarda derslik başına düşen öğrenci sayısına bakıldığında en yüksek oranlara sahip şehirler sırasıyla 46 talebeyle Şanlıurfa, 42 talebeyle Diyarbakır, 40 talebeyle Gaziantep oldu.

İlkokul ve ortaokullarda derslik başına düşen öğrenci sayısında en düşük orana sahip il, ortalama 14 talebeyle Bayburt olerken bunu, 16 talebeyle Tunceli, Gümüşhane, Burdur ve Bartın izledi.

İstanbul'da ilkokul ve ortaokullarda derslik başına düşen öğrenci sayısı 39, Ankara ve İzmir'de 30 olarak gerçekleşti.

Liselerde durum

Liselerde ise dersliklerin öğrenci ortalaması 29. Bu meydanda en yüksek oranlara sahip şehirler sırasıyla 66 talebeyle Hakkari, 63 talebeyle Şırnak, 61 talebeyle Diyarbakır oldu.

Bilecik ve Tunceli ise 19 ortalamayla derslik başına düşen en düşük öğrenci sayısına sahip şehirler olarak belirlendi. Bu iki ili, 20 talebeyle Karabük izledi.

Üç büyük ilden İstanbul'da liselerde derslik başına düşen öğrenci sayısı 33, Ankara'da 29, İzmir'de 27 olarak gerçekleşti.

Bakanlığın 2012-2013 eğitim öğretim seneyi istatistiklerine göre, ilkokul ve ortaokullarda derslik başına düşen öğrenci sayısı 30, liselerde ise 31 olarak gerçekleşmişti.

0 yorum:

Yorum Gönder

reklam yeri
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India
online kişi acaip's Profile on Ping.sg