reklam

11 Nisan 2014 Cuma

İztuzu'na hastane projesi iptal oldu

ERDİNÇ ÇELİKKAN

Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce, çevrecilerin büyük reaksiyon gösterdiği, İztuzu Plajı'na caretta caretta hastanesi projesinden vazgeçtiklerini açıkladı. Güllüce, "Bağırtı çağırtı oldu yürüyüşler yapıldı. Yurttaşa rağmen bir şey yapmayız" dedi. Bakan Gülllüce, gazeteciler ile dünkü sohbetinde şunları söyledi:

ANLAMAKTA ZORLANDIM: Denizkaplumbağalarıyla alakalı bir hayli bağırtı çağırtı vardı. Anlamakta zorlandım. Ben önce "Ne oluyor?" dedim, yürüyüşler falan oldu. İztuzu'nda caretta caretta bakımı, incelemesi, rehabilitasyonu ve laboratuvar araştırması inşa etmek için bir mekan var. Lakin burası öyle kötü ortamdaymış ki, gayrı sıhhi koşulları varmış. Üniversiteyle bakanlık orada doğru dürüst sağlık kurumu yapalım diye yola çıktı. "Başka yerde değil de niçin orada?" diyeceksiniz. Zira başka yere gitmesi için yarım saatlik yöntem alınacaktı. Bunu temin için bina yapılacaktı. Yurttaşa rağmen yapacak halimiz yok, madem ki istenmiyor biz projeyi iptal ettik, öyle bir sağlık kurumu yapmayacağız. Çevreci arkadaşların rahatsız olmasına gerek yok, mevcut haliyle kalacak. Büyük bir reaksiyon oldu, "Çevre Bakanlığı hayvan kırımı yapıyor" denildi. Yanlış bir anlama var ya da biz yanlış yapıyoruz b ilemiyorum. Bu projeyi iptal ettik. Eylem yapan arkadaşlarla iletişim kuramadım, onlara selamlarımı yolluyorum.

BÖYLE ŞEHIRSEL DÖNÜŞÜM OLMAZ: Şehirsel dönüşümde mahalli yönetimden yana anlayışım var. Belediyelere devredilecek. Vatandaşın onayını almadan yapılmamalı. Belediyeler "Ben de şehirsel dönüşüm yapayım" diyor. Nasıl yapacaksın, kaç metrekare, yanıt yok. Bunların cevabı yoksa nasıl yapacaksın? Ben bir yola çıkayım diyen başkanlar var. "Canım şehirsel dönüşüm talep ediyor biraz da biz yapalım" olmaz. Böyle şehirsel dönüşüm olmaz.

0 yorum:

Yorum Gönder

reklam yeri
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India
online kişi acaip's Profile on Ping.sg