reklam

12 Nisan 2014 Cumartesi

Önce öğretmenler öğrenmeli

İLKER AKGÜNGÖR

FATİH (Eğitimde Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Projesi'ni bir raporla değerlendiren Eğitim Reformu Girişimi, bire bir bilgisayar uygulamalarının başarısı veya başarısızlığında, her bir öğretmenin nihai derece belirleyici olduğu vurgulandı. Raporda 'Akıllı meydana gelen tahtalar değil öğretmenler. FATİH kaptan uygulama değerlendirme çalışmasında da teknolojinin kullanılış biçiminde öğretmenin kilit rol oynadığı gözlemlenmiştir. Öğretmen teknolojiyi kullanmadığında talebelerin de kullanmadığı; belirli bir yönlendirme olmadığında, talebelerin tabletleri genellikle not almak için kullandıkları görülmüştür' denildi.

Öğretmenlerin teknolojiyle henüz içli dışlı olabilmesi için tabletlerin yoklama vb. sınıf istatistiklerinin raporlanmasında kullanılması, öğretmenlerin kendi aralarında tabletler üzerinden iletişim kurması ve kaynak paylaşımı yapmalarının teşvik edilmesi istendi.

183 bin öğretmen eğitildi

2010'da başlayan proje kapsamında 17 kaptan şehirde bugüne kadar 9. sınıf öğrencileri ve öğretmenlere 62 bin 800 tablet dağıtılırken, 84 bin 921 etkileşimli tahta kuruldu. 17 Şubat'tan itibaren 1. fazdaki 675 bin tabletin dağıtımı başladı. Derslerde bilgisayar teknolojilerinin kullanımı için şimdiye kadar 183 bin öğretmen hizmet içi eğitim aldı. MILLI EĞITIM BAKANLIĞI sene sonuna kadar 64 farklı eğitim programı düzenleyerek yaklaşık 770 bin öğretmene yüz yüze ve uzaktan eğitim vermeyi hedefliyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

reklam yeri
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India
online kişi acaip's Profile on Ping.sg